Communiqué clubraad Willem II

//Communiqué clubraad Willem II

Communiqué clubraad Willem II

Op 11 december 2019 heeft de Clubraad van Willem II een vergadering gehad. Aan deze vergadering namen tevens deel het Stichtingsbestuur, de Directie en de Raad van Commissarissen.

De Clubraad nam afscheid van drie clubiconen vanwege het voltooien van hun statutaire termijnen als lid van de Clubraad. Het betreft Rinus Versluis (Ereleden) en Frans Nabbe (Sponsoren), alsook Corné Hutten (Oude Glorie) die verhinderd was. Deze betrokken Willem II–ers zijn een voorbeeld voor allen en zij werden door de voorzitter van het Stichtingsbestuur Paul Gerritse dan ook uitvoerig bedankt voor hun grote verdiensten. De vertrekkende leden vertelden anekdotes van soms decennia terug.

Drie nieuwe leden werden verwelkomd: Mark Latupeirissa (Oude Glorie), Frank Menue (Sponsoren) en Bas Evers (Vrijwilligers). Zij werden veel succes gewenst in de Clubraad.

Vanuit de Benoemingscommissie werd verslag gedaan van gesprekken met het Stichtingsbestuur over de structuur van de club, de rolvervulling van eenieder, en de afspraken die daarover zijn ge- maakt.

De gewijzigde statuten van Willem II Tilburg B.V. stonden voor de laatste keer op de agenda. De sta- tuten zijn door de KNVB geaccordeerd en liggen bij de notaris om te worden gepasseerd.

Algemeen Directeur Martin van Geel deed verslag van de recente maanden. Er wordt hard gewerkt en er gebeurt veel rondom de club. Hij wijst op diverse activiteiten, waaronder de drukbezochte Vrij- willigersavond, de supportersboycot van de wedstrijd tegen Ajax en het alternatief dat toen is opgezet dat zo grandioos uitpakte, de uitverkochte wedstrijden, de Wijn- en smaakproeverij, de gelanceerde business app, etc. De huidige positieve flow moet commercieel worden uitgebouwd maar tegelijkertijd waarschuwt de Algemeen Directeur ervoor dat men met beide voeten op de grond moet blijven staan. Hij meldt verder dat het stadion medio 2020 rookvrij zal zijn. Ten aanzien van de stadionontwikkeling vindt achter de schermen overleg plaats met de gemeente.

Technisch Directeur Joris Mathijsen werpt een blik vooruit. Er zijn zeer belangrijke weken voor de boeg. Daarna is er een korte winterpauze, waarna op 4 januari 2020 het trainingskamp in Marbella wordt belegd. Het liefst laat de club in de komende transferperiode niemand vertrekken. De Technisch Directeur vertelt verder van de grote vorderingen met het nieuwe jeugdcomplex, en de verbouwing van de kleedkamers die top-3 waardig zullen zijn. Ook legt hij uit hoe de nieuwe U21–competitie zal worden ingericht.

De directie meldt dat er een Technisch beleidsplan en een Commercieel beleidsplan wordt opgesteld en dat beide bijna gereed zijn, waarna deze in het komend voorjaar zullen worden vervat in een Al- gemeen meerjarenbeleidsplan. Het beleidsplan van de Vrijwilligers is enthousiast ontvangen door de directie.

Vanuit de supportersverenigingen wordt de Clubraad bijgepraat over supportersaangelegenheden en komende activiteiten, waaronder: de Away day: 6 februari 2020 naar PSV, een bierstrasse in de Stadhuisstraat op de laatste zaterdagwedstrijd, en, hopelijk voorafgaand aan de play off wedstrijden, nog een groot feest.

2019-12-12T22:13:38+00:00